دوشنبه ۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین : داود گنجه ای نوازنده صاحب نام کمانچه و ردیف دان که در انتخابات خانه موسیقی بیشترین رای را به خود اختصاص داده بود مدیرعاملی خانه موسیقی را برعهده گرفت

به گزارش همشهری آنلاین ، در نخستین نشست هیات مدیره خانه موسیقی که عصر یکشنبه با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره جدید در محل خانه موسیقی تشکیل شد ، پس از بحث و بررسی مقرر شد داود گنجه ای مدیریت عاملی موقت  خانه موسیقی را تا پایان شهریور و تعیین مدیرعامل اصلی برعهده بگیرد .
دراین نشست همچنین محمد سریر به عنوان رئیس هیات مدیره و داریوش پیرنیاکان به عنوان دبیر و سخنگوی این هیات برگزیده شد .

داود گنجه ای از کودکی مشق موسیقی را نزد مادر آغاز کرد. پس از این ردیف کمانچه علیرضا خان چنگی و کتابهای ردیف استاد صبا را نزد شادروان عبدا... جهان پناه آموخت و نیز مدت 7 سال نزد استاد ویولن اطریشی ویولن کلاسیک غربی را نواخت.

در ادامه به منظور یادگیری ردیفهای سازی، از محضر استاد نورعلی خان برومند و برای تکمیل هرچه بیشتر ردیفهای آوازی و تطابق آنها با ردیفهای سازی، از محضر استاد شادروان محمود کریمی کسب فیض نمود، ضمن این که با مرحوم تجویدی در زمینه تحقیق و مطابقت ردیفهای سازی و آوازی با یکدیگر همکاری مستمر ی داشتند.

از سال 1346 همزمان با تحصیل در رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، همکاری خود را با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به عنوان عضو گروه، تکنواز، مدرس ویولن و کمانچه آغاز کرد و همزمان در زمینه ردیف دستگاهی موسیقی ایران از محضر اساتیدی که در آن زمان به علت کهولت سن، هر چند ماه یک بار به این مرکز پژوهشی می آمدند، بهره های فراوانی برد.

در سال 1368 از طرف شورای ارزشیابی هنرمندان کل کشور، نشان درجه یک هنری دریافت کرد. گنجه ای سمت های آموزشی و هنری مختلفی را از دوران نوجوانی تاکنون در وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و تحقیقات و فناوری داشته است.

او اکنون به عنوان عضو شورای سیاستگذاری، قائم مقام و جانشین مدیرکل واحد موسیقی، مشاور بنیاد رودکی، عضو شورای نظارت بر کنسرتها و عضو شورای تکریم و عضو ممتحنین خانه موسیقی مشغول به کار است و سال گذشته نیز عنوان شهروند نمونه تهران را به کارنامه خویش افزود.

کد خبر 822

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز